Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2020 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Running the Room : The Teacher's Guide to Behaviour
Author:
ISBN: 9781913622145 1913622142 Year: 2020 Publisher: Woodridge John Catt Educational

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Good behaviour is the beginning of great learning. All children deserve classrooms that are calm, safe spaces where everyone is treated with dignity. Creating that space is one of the most important things a teacher needs to be able to do. But all too often teachers begin their careers with the bare minimum of training - or worse, none. How students behave, socially and academically, dictates whether or not they will succeed or struggle in school. Every child comes to the classroom with different skills, habits, values and expectations of what to do. There's no point just telling a child to behave; behaviour must be taught. Behaviour is a curriculum. This simple truth is the beginning of creating a classroom culture where everyone flourishes, pupils and staff. Running the Room is the teacher's guide to behaviour. Practical, evidence informed, and based on the expertise of great teachers from around the world, it addresses the things teachers really need to know to build the classrooms children need. Bursting with strategies, tips and solid advice, it brings together the best of what we know and saves teachers, new or old, from reinventing the wheels of the classroom. It's the book teachers have been waiting for.


Book
Orde houden
Author:
ISBN: 9789490120375 9490120375 Year: 2020 Publisher: Culemborg Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de orde in de Nederlandse lessen is het slecht gesteld. Vergeleken met hun internationale collega?s moeten leraren in Nederland lang wachten tot de leerlingen stil zijn en ze met de les kunnen beginnen, en wordt lestijd onvoldoende effectief benut, zelfs op de betere scholen.Voor orde in de les zijn een heldere structuur, motiverende lessen en een goede relatie met de leerling noodzakelijk, maar ook effectief ingrijpen als het misgaat. Het blijkt ook uit te maken hoe je het schooljaar begint, en daar gaat het regelmatig al mis. Ook houden veel scholen en leraren er opvattingen en praktijken op na die niet stroken met wetenschappelijke inzichten over klassenmanagement, waarvan zijzelf en de leerlingen de dupe worden.In dit boek toont René Kneyber, die zestien jaar lesgaf in het vmbo en daarbuiten, aan de hand van onderzoek, praktische voorbeelden en vele eyeopeners hoe iedereen kan leren om orde te houden, in het voortgezet onderwijs, het speciaal onderwijs en de bovenbouw van het basisonderwijs. Hoe voorkom je nu dat het misgaat? Hoe motiveer je klassen? En hoe kun je consequent zijn zonder je band met de klas te verslechteren?Deze vernieuwde editie van Orde houden is verplichte kost voor iedere leraar-in-opleiding, lerarenopleider, beginnende leerkracht, of ervaren leraar die orde houden moeilijk vindt (al is het maar bij één klas).https://phronese.vrijeboeken.com/book/9789490120375-orde-houden.html

Listing 1 - 2 of 2
Sort by